93. Duha Suresi / 10.ayet
Duha 10 ayeti için diğer mealler.
Aşağıdaki bir mealin,
* Hatalı olduğunu düşünüyorsanız,
* Telif hakkı sahibiyseniz
(Yazar, Yayınevi vs. kurumsal e postası ile),
bize iletişim bölümünden ulaşabilirsiniz.
Abdullah-Ahmet Akgün Meali:
(Sana ihtiyacını arz edip) Yardım dilenenleri (sıkıntı ve sorunlarına çözüm yolu olacak cevaplar bekleyenleri) azarlayıp (mahrum ve mahzun bırakmayasın!)
(Duha 10)Ahmet Tekin Meali:
Yardım isteyenlere, medet umanlara lütuf ve ihsanın esirgenmesine rıza gösterme.
(Duha 10)Erhan Aktaş Meali:
Sakın isteyeni[1] geri çevirme.
1)İstenilen şey somut olarak belirtilmemiş olmakla birlikte, bağlama bakıldığında; istenilen şeyin "bilgi edinme," "hakkı öğrenme," "korunup gözetilme" olduğu anlaşılmaktadır. Bir sonraki ayetten de bu anlaşılmaktadır.
Hakkı Yılmaz Meali:
9-10 O hâlde yetimi perişan etme/ daha da kötüleştirme! İsteyeni/ soranı azarlama.
(Duha 10)Mahmut Kısa Meali:
Ve asla azarlama, herhangi bir konuda senden soru sorup bilgi isteyeni ya da yardım isteyeni!Ona yardım elini uzat, eğer gücün yetmiyorsa, tatlı bir üslûpla özür dile, fakat hiçbir zaman onu kapından kovma!
(Duha 10)Mehmet Türk Meali:
9,10,11. Öyleyse sakın yetimi hor görme, isteyeni de azarlama.1 Ve Rabbinin nîmetini (minnet ve şükranla) anlat da anlat. 2 *
(Duha 10)Mustafa Çavdar Meali:
El açıp isteyeni/din konusunda soru soranı azarlama!Bknz: (2/177) - (4/36) - (89/15)»(89/18)
(Duha 10)Mustafa Çevik Meali:
6-10 Rabbin, yetimken senin barınmanı sağladı, muhtaç bir haldeyken ihtiyaçlarını giderecek imkânlara kavuşturdu ve nasıl yaşaman gerektiğini bilmez halde şaşırmışken doğru yola yöneltti. Sen de sakın yetimleri hor görüp onlara sert davranma! İhtiyaç sahibi olanı sahiplen, yardım isteyeni azarlama.
(Duha 10)Süleymaniye Vakfı Meali:
İsteyene ve sorana karşı ilgisiz kalma[1].
1)نهر , açma veya açılma (تفتُّح شيءٍ أو فتحِه) anlamına gelir." (Mekayis'l-luğa s.1000) Biriyle arayı açmak ve mesafe koymak, ona ilgisiz davranmaktır. Peygamberimiz, İbn Ümmi Mektum'a ilgisiz kaldığı için azarlanmıştı. Bkz. Abese 80/1