18. Kehf Suresi / 46.ayet

Sahip olduğunuz mal ve evlat şu dünya hayatının geçici süsleridir. Asıl kalıcı olan iyi ve güzel davranışlarsa Rabbinin katında sevapça daha hayırlı ve ümit bağlamaya daha layıktır.

Bknz: (3/14)(10/24)(57/20)

Mustafa Çavdar Meali

Kehf 46 ayeti için diğer mealler.

Abdülbaki Gölpınarlı Meali:

Mal ve oğullar, dünya yaşayışının ziynetidir. Ebedi olarak kalan hayır ve hasenatsa hem mükafat bakımından Rabbinin katında daha hayırlıdır, hem sonucu bakımından daha hayırlı.

(Kehf 46)

Abdullah-Ahmet Akgün Meali:

(Sizin beğenip böbürlendiğiniz) Mal ve çocuklar, dünya hayatının geçici ve çekici-süsüdür; sürekli (bâki kalacak ve yarar sağlayacak) olan 'salih davranışlar' ise, Rabbinin katında sevap bakımından daha hayırlıdır, ümit ve temenni edilecek (yüksek makamlar) bakımından da daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Abdullah Parlıyan Meali:

Mal, mülk ve çocuklar, dünya hayatının süsleridir. Ebedi olan, sürekli olan, dürüst ve erdemli davranışlar ise, karşılığı bakımından Rabbinin katında daha değerli ve bir ümit kaynağı olarak daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Adem Uğur Meali:

Servet ve oğullar, dünya hayatının süsüdür; ölümsüz olan iyi işler ise Rabbinin nezdinde hem sevapça daha hayırlı, hem de ümit bağlamaya daha lâyıktır.

(Kehf 46)

Ahmet Hulusi Meali:

Zenginlik - mal ve oğullar dünya hayatının süsüdür (fanidir - yok olucudur, geçicidir)! Baki kalacak olan imanın gereği yapılanlar ise; Rabbinin indinde mükafat olarak da hayırlıdır, beklenti olarak da hayırlıdır.

(Kehf 46)

Ahmet Tekin Meali:

Servet ve oğullar dünya hayatında zenginlik ve itibar vesilesidir. Hâlis niyet ve amaçlarla, İslâm esaslarını, İslâmî düzeni temelli hayata geçirmenin, köklü müesseseler ve vakıflar kurmanın, hürriyeti ve devletin bekasını teminat altına almanın, Rabbinin katında sevabı daha çoktur. Bunlar, emelleriniz, gerçekleştirmek istediğiniz planlı hedefler için en hayırlı araçlar ve faaliyet alanlarıdır.*

(Kehf 46)

Ahmet Varol Meali

Mal ve oğullar dünya hayatının süsüdür. Kalıcı olan iyi davranışlar ise Rabbinin katında sevapça da daha hayırlıdır, umutça da daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Ali Bulaç Meali:

Mal ve çocuklar, dünya hayatının çekici süsüdür; sürekli olan 'salih davranışlar' ise, Rabbinin katında sevap bakımından daha hayırlıdır, umut etmek bakımından da daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Ali Fikri Yavuz Meali:

(O öğünüp durdukları) mal ve oğullar, dünya hayatının süsüdür. Bakî kalacak olan sâlih âmeller ise, Rabbinin katında sevabca da hayırlıdır, emelce de hayırlıdır.

(Kehf 46)

Ali Rıza Sefa Meali:

Mal ve oğullar, dünya yaşamının çekiciliğidir. Oysa sürekli olan erdemli edimler, Efendinin katında, ödül yönünden daha iyi ve umut etmek yönünden de daha iyidir.

(Kehf 46)

Ali Ünal Meali:

Mal mülk, çoluk çocuk… bütün bunlar, dünya hayatının süsüdür. Ama Allah yolunda ve ıslaha yönelik olarak işlenmiş doğru ve yararlı işler ise, Rabbinin katında hem getirecekleri ‘gelir’, hem de kendilerine ümit bağlama bakımından daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Bahaeddin Sağlam Meali:

Mal ve evlatlar, dünya hayatının süsüdürler. Ebedî kalacak faydalı işler ise, en iyi şekilde mükâfatlandırılacak ve en iyi arzular onlardır.

(Kehf 46)

Bayraktar Bayraklı Meali:

Servet ve çocuklar dünya hayatının süsüdür; ölümsüz olan iyi işler ise Rabbinin nezdinde hem sevapça daha iyi hem de ümit bağlamaya daha lâyıktır.

(Kehf 46)

Bekir Sadak Meali:

Mal ve ogullar, dunya hayatinin susudur. Ama baki kalacak yararli isler, sevab olarak da, emel olarak da, Rabbinin katinda daha hayirlidir.

(Kehf 46)

Besim Atalay Meali:

Oğul, uşak, mal, dünya dirliğinin süsüdür, geri kalan iyi işlerdir; Tanrın katında hayırlıdır sevapça, hayırlıdır umutça

(Kehf 46)

Celal Yıldırım Meali:

Mal ve oğullar Dünya hayatının süsleridir. Baki kalan güzel-yararlı ameller ise Rabbının yanında se-vâbca da daha hayırlıdır, emel ve umutça da daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Cemal Külünkoğlu Meali:

Mallar ve evlatlar dünya hayatının süsüdür. Baki kalacak olan dürüst ve erdemli davranışlar ise, karşılığı bakımından, Rabbinin katında daha değerli ve bir ümit kaynağı olarak daha verimlidir. *

(Kehf 46)

Diyanet İşleri Eski Meali:

Mal ve oğullar, dünya hayatının süsüdür. Ama baki kalacak yararlı işler, sevab olarak da, emel olarak da, Rabbinin katında daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Diyanet İşleri Yeni Meali:

Mallar ve evlatlar, dünya hayatının süsüdür. Baki kalacak salih ameller ise, Rabbinin katında, sevap olarak da ümit olarak da daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Diyanet Vakfı Meali:

Servet ve oğullar, dünya hayatının süsüdür; ölümsüz olan iyi işler ise Rabbinin nezdinde hem sevapça daha hayırlı, hem de ümit bağlamaya daha lâyıktır.

(Kehf 46)

Edip Yüksel Meali:

Para ve çocuklar bu dünya hayatının çekici materyalleridir. Ama, sürekli kalacak erdemli işler, Rabbinin katında bir ödül ve umut olarak çok daha iyidir.

(Kehf 46)

Elmalılı Orjinal Meali:

o mal ve oğullar Dünya hayatın ziynetidir, bakı kalacak salih ameller ise Rabbının ındinde sevabca da hayırlıdır, emelce de hayırlıdır

(Kehf 46)

Elmalılı Yeni Meali:

Mal ve oğullar dünya hayatının süsüdür; ebedi kalacak iyi işler ise, Rabbinin katında sevapça da hayırlıdır, ümitçe de hayırlıdır.

(Kehf 46)

Erhan Aktaş Meali:

Mal ve çocuklar, dünya hayatının süsüdür. Kalıcı olan iyi işler ise Rabb'inin yanında daha değerlidir. Ümit bağlama yönünden de daha değerlidir.

(Kehf 46)

Gültekin Onan Meali:

Mal ve çocuklar, dünya hayatının çekici süsüdür; sürekli olan 'salih davranışlar' ise, rabbinin katında sevap bakımından daha hayırlıdır, umut etmek bakımından da daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Hakkı Yılmaz Meali:

Mal ve oğullar, basit dünya hayatının süsüdür. Kalıcı düzeltmeye yönelik işler ise, Rabbinin katında, sevapça daha hayırlıdır, ümit bağlama yönünden de daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Halis Bayancuk (Ebu Hanzala) Meali: /

Mal ve evlatlar dünya hayatının süsüdür. Kalıcı salih ameller ise Rabbinin yanında sevap ve umut bakımından daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Harun Yıldırım Meali:

Servet ve oğullar, dünya hayatının süsüdür; ölümsüz olan iyi işler ise Rabbinin nezdinde hem sevapça daha hayırlı, hem de ümit bağlamaya daha lâyıktır.

(Kehf 46)

Hasan Basri Çantay:

O mal, o oğullar (hep) dünya hayatının zinetidir. Bekaaya erecek iyi (amel ve hareket) ler ise Rabbinin nezdinde sevabca da hayırlıdır, amelce de hayırlı.

(Kehf 46)

Hayrat Neşriyat Meali:

Mal ve oğullar, dünya hayâtının süsüdür. (Netîcesi) kalıcı olan sâlih ameller ise, Rabbinin katında sevabca daha hayırlıdır, ümid bağlamak cihetiyle de daha hayırlıdır.(1)*

(Kehf 46)

Hubeyb Öndeş Meali: /

Mal ve çocuklar dünya [ilk] hayatının süsüdür; Kalıcı olan düzgün [işler] ise, eylemin getirisi olarak RAB'binin katında daha iyidir (hayırlıdır) ve emel bakımından daha iyidir (hayırlıdır).

(Kehf 46)

Hüseyin Atay Meali:

Mal ve çocuklar dünya hayatının süsüdür. Kalıcı olan yararlı işler Rabbinin katında sevapça daha iyi ve ümit bakımından daha iyidirler.

(Kehf 46)

İbni Kesir Meali:

Mal ve oğullar dünya hayatının zinetidir. Ama baki kalacak salih ameller, sevab olarak da, amel olarak da Rabbının katında daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

İlyas Yorulmaz Meali:

Mallar ve oğullar dünya hayatının zenginlikleridir (süsleri). Rabbinin yanında, kalıcı olarak yapılan doğru ve yararlı işler, sonuç almada daha hayırlı ve düşüncesi bile daha güzeldir.

(Kehf 46)

İskender Ali Mihr Meali:

Mal ve çocuklar dünya hayatının ziynetidir (süsüdür). Bâki (kalıcı) olan salih ameller (nefsi ıslâh edici ameller), sevap olarak ve emel (ümit) olarak, Rabbinin katında daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

İsmail Hakkı Baltacıoğlu Meali:

Mal olsun, çocuklar olsun, geçici yaşayışın süsleridir. Kalanlar yalnız iyiliklerdir. Bunlar çalabının yanında sevap olarak da, umut olarak da yeydir.

(Kehf 46)

Kadri Çelik Meali:

Mal ve çocuklar, dünya hayatının çekici süsüdür. kalıcı olan salih davranışlar ise, Rabbinin katında sevap bakımından daha hayırlıdır ve ümit bağlamak bakımından da daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Mahmut Kısa Meali:

Gerçi mallarınız, servetiniz, eşiniz ve çocuklarınız, dünya hayatının süsleridir. Bunlara sahip olmayı, insanlar arasında üstünlük ölçüsü ve değer yargısı yapmamak ve helâl sınırlarını aşmamak şartıyla, mal mülk sahibi olabilir, evlenip çoluk çocuğa karışabilir, hayatın güzelliklerinden yeterince istifâde edebilirsiniz. Fakat dünya ile âhiret arasında tercih yapma durumunda kaldığınızda elbette âhireti seçmelisiniz. Unutmayın ki, ürünleri sonsuza dek kalıcı olan güzel davranışlar, Rabb’inin katında hem mükâfât bakımından daha iyidir, hem de gönüllere huzur veren bir ümit kaynağıolarak daha tatmin edicidir. Çünkü gün gelecek, dünyadaki her şey kıyâmetle yok edilecektir:

(Kehf 46)

Mehmet Ali Eroğlu Meali:

Hayat-ı dünyeviyenin cazibedar çekici süsüdür; mal, mülk ve çocuklar Fakat daimi erdemli davranışlar ise Rabbinin katında daha değerlidir. Kesin bir ümit kaynağı olarak bunlar, çok daha hayırlı olanlardır.

(Kehf 46)

Mehmet Türk Meali:

Servet ve çocuklar, dünya hayatının (gelip-geçici) süsüdür.1 Kalıcı olan (Allah’ın istediği) iyi işler ise; Rabbinin katında hem sevap bakımından daha hayırlı, hem de ümit bağlama bakımından daha değerlidir.2*

(Kehf 46)

Muhammed Celal Şems Meali:

Mal ve evlatlar (bu) dünya hayatının süsüdür. Kalıcı iyi ameller (ise,) Rabbinin Katında hem mükâfatça, hem (de) ümitçe hayırlıdır.

(Kehf 46)

Muhammed Esed Meali:

Mal mülk ve çocuklar dünya hayatının süsleridir; ama ürünü kalıcı olan dürüst ve erdemli davranışlar ise, karşılığı bakımından, Rabbinin katında daha değerli ve bir ümit kaynağı olarak daha verimlidir.

(Kehf 46)

Mustafa Cemil Kılıç Meali:

Mal ve çocuklar dünya yaşamının süsüdür; kalıcı olan iyi işler ise, rabbinin katında hem sevapça hayırlıdır hem de umut bağlamaya daha değerdir.

(Kehf 46)

Mustafa Çavdar Meali:

Sahip olduğunuz mal ve evlat şu dünya hayatının geçici süsleridir. Asıl kalıcı olan iyi ve güzel davranışlarsa Rabbinin katında sevapça daha hayırlı ve ümit bağlamaya daha layıktır.

Bknz: (3/14) - (10/24) - (57/20)

(Kehf 46)

Mustafa Çevik Meali:

Mal mülk, çoluk çocuk bunlar dünya hayatının geçici süsleri, güzellikleridir. Asıl ve kalıcı olan güzellikler, Allah’ın rızasına uygun yaşamakla elde edilecek olan ebedî cennet hayatının güzellikleridir.

(Kehf 46)

Mustafa İslamoğlu Meali:

Servet de, evlat da geçici dünya hayatının süsleridir; ürünü kalıcı olan güzel ve erdemli davranışlarsa, değer açısından Rabbinin katında daha hayırlı, ümit etmeye de daha layıktır.

(Kehf 46)

Osman Okur Meali:

Mal ve çocuklar, dünya hayatının çekici-süsü dür; sürekli olan 'salih davranışlar' ise, Rabbinin katında sevap bakımından daha hayırlıdır, umut etmek bakımından da daha hayırlıdır

(Kehf 46)

Ömer Nasuhi Bilmen Meali:

Mal ve oğullar dünya hayatının ziynetidir. Bakî kalacak olan sâlih ameller ise Rabbin indinde sevapca hayırlıdır ve ümitçe de hayırlıdır.

(Kehf 46)

Ömer Öngüt Meali:

Mal ve oğullar, dünya hayatının süsüdür. Bâki kalacak olan sâlih ameller ise, Rabbinin katında hem sevapça daha hayırlıdır, hem de ümit etmeye daha lâyıktır.

(Kehf 46)

Ömer Sevinçgül Meali:

Mal ve oğullar dünya hayatının süsüdür. Fakat kalıcı olan faydalı işler, Rabbinin katında, karşılıkları bakımından da, ümit edilebilirlik yönünden de daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Sadık Türkmen Meali:

Mal ve çocuklar dünya hayatının süsüdür. Faydalı olan kalıcı işler ise Rabbinin katında, sevapça daha iyi, umut bağlamaya daha lâyıktır.

(Kehf 46)

Seyyid Kutub Meali:

Mal ve evlatlar dünya hayatının süsüdürler. Kalıcı iyilikler ise Rabb'in katında sevap kazandırma bakımından daha yararlı ve umut kaynağı olmaya daha lâyıktırlar.

(Kehf 46)

Suat Yıldırım Meali:

Mal mülk, çoluk çocuk... Bütün bunlar dünya hayatının süsleridir. Ama baki kalacak yararlı işler ise Rabbinin katında, hem mükafat yönünden, hem de ümit bağlamak bakımından daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Süleyman Ateş Meali:

Mal ve oğullar dünya hayatının süsüdür. Kalıcı olan güzel işler ise Rabbinin katında sevapça da daha hayırlıdır, umutça da daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Süleymaniye Vakfı Meali:

Mal ve evlat, dünya hayatının çekici nimetleridir. Kalıcı olan iyi işler ise Rabbin katında sevap olarak da umut olarak da daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Şeref Aziz Taha ve Kemal Çelik Meali:

Mal ve çocuklar, dünya hayatının süsüdür. Ama ürünü kalıcı olan sâlih ameller, karşılık bakımından da, sonuç bakımından da Rabbinin katında daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Şaban Piriş Meali:

Mal ve evlat dünya hayatının süsüdür. Rabbinin katında baki kalacak doğrular, mükafat bakımından en iyisidir; ümit bakımından da en iyisidir.

(Kehf 46)

Talat Koçyiğit Meali:

Mal ve oğullar, dünya hayatının süsüdür; bakî kalacak olan iyi ameller ise, Rabbın katında sevâb yönünden de, ümid yönünden de daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Tefhimul Kuran Meali:

Mal ve çocuklar, dünya hayatının çekici süsüdür; sürekli olan 'salih davranışlar' ise, Rabbinin katında sevap bakımından daha hayırlıdır, umut etmek bakımından da daha hayırlıdır.

(Kehf 46)

Ümit Şimşek Meali:

Mal da, evlât da dünya hayatının süsüdür. Bâki kalan iyiliklerin ise Rabbinin katında daha hayırlı ödülleri vardır; ve onlar ümit bağlanmaya daha çok lâyıktır.

(Kehf 46)

Yaşar Nuri Öztürk Meali

Mal ve oğullar, şu iğreti dünya hayatının süsüdür. Barışa ve hayra yönelik kalıcı eylemlerse, Rabbin katında sevapça da üstündür, beklenti bakımından da.

(Kehf 46)