20. Taha Suresi / 129.ayet

Eğer Rabbinden daha önce konulmuş bir yasa ve belirlenmiş bir süre olmasaydı onların işi çoktan bitirilirdi.

Bknz: (16/61)(18/58)(29/53)»(29/54)(35/37)(35/45)(42/14)

Mustafa Çavdar Meali

Taha 129 ayeti için diğer mealler.

Abdülbaki Gölpınarlı Meali:

Rabbinin söylenmiş bir sözü, takdir edilmiş bir hükmü olmasaydı ve o hükmün muayyen bir zamanı bulunmasaydı onlara da azap gelip çetıverirdi.

(Taha 129)

Abdullah-Ahmet Akgün Meali:

Eğer Rabbin tarafından geçmişte (takdir edilen) bir söz ve belirlenmiş bir süre olmasaydı (bu hain ve zalim kimselerin de öteki kavimler gibi hemen) helak olmaları lazımdı. (Azap onları da kuşatırdı.)

(Taha 129)

Abdullah Parlıyan Meali:

Rabbinin her günahkar topluma ve şahıslara tevbe için tanınan belirli süre konusunda, önceden verilmiş bir kararı olmasaydı, günah işleyenlerin derhal cezalandırılması, kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Adem Uğur Meali:

Eğer Rabbinden, daha önce sâdır olmuş bir söz ve tayin edilmiş bir vâde olmasaydı, (ceza onlar için de dünyada) kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Ahmet Hulusi Meali:

Eğer Rabbinden, önceden verilmiş bir hüküm ve tayin edilmiş bir ömür olmasaydı, azap (vefat derhal) kaçınılmaz olurdu!

(Taha 129)

Ahmet Tekin Meali:

Eğer insanların sorumlu tutularak muhakeme edileceği, mükâfata nâil olanla cezaya müstehak olanların hükümlerinin kesinleşeceği ile ilgili, rahmeti gazabına baskın olan Rabbinin koyduğu bir düzen, tayin ettiği bir süre olmasaydı, onların hemen cezalandırılmaları kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Ahmet Varol Meali

Rabbin tarafından önceden geçmiş bir söz ve belirlenmiş bir ecel olmasaydı şüphesiz (azap) kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Ali Bulaç Meali:

Eğer Rabbinden geçmiş bir söz ve adı konulmuş (belirlenmiş) bir süre (ecel) olmasaydı muhakkak (yıkım azabı) kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Ali Fikri Yavuz Meali:

Eğer (azabın geciktirilmesine dair) Rabbinden bir hüküm geçmiş olmasaydı, elbette onlara (diğer kavimlere olduğu gibi), azab lazım gelirdi; fakat (onlar için) tayin edilmiş bir vakit var.

(Taha 129)

Ali Rıza Sefa Meali:

Efendin tarafından önceden verilmiş bir söz ve belirlenmiş bir süre olmasaydı, kesinlikle kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Ali Ünal Meali:

Eğer Rabbin tarafından insan ve toplumların hayatı için daha önce verilmiş bir hüküm ve tayin buyurulmuş bir vâde olmasaydı, elbette hak ettikleri azap onları çoktan yakalamış olurdu.

(Taha 129)

Bahaeddin Sağlam Meali:

Eğer Rabbinden bir mühlet verme sözü çıkmış olmasaydı ve vakti belirlenmiş (kıyamet hadiseleri) olmasaydı, azap onlar için gerekli olacaktı.

(Taha 129)

Bayraktar Bayraklı Meali:

Eğer Rabbin tarafından önceden verilmiş bir söz ve belirlenmiş bir süre olmasaydı, onlar dünyada da kesinlikle azap görürlerdi.

(Taha 129)

Bekir Sadak Meali:

Eger Rabbinin verilmis bir sozu ve tayin ettigi bir sure olmasaydi, hemen azaba ugrarlardi.

(Taha 129)

Besim Atalay Meali:

Tanrınca bir söz, bir adanmış zaman geçmemiş olsaydı, azap gerekirdi onlara

(Taha 129)

Celal Yıldırım Meali:

Eğer Rabbinden bir söz ve belirlenmiş bir va'de geçmemiş olsaydı, elbette (azâb onlara) gerekli olurdu.

(Taha 129)

Cemal Külünkoğlu Meali:

Eğer Rabbinin daha önce verilmiş bir hükmü ve belirlenmiş bir vadesi olmasaydı yok edilmeleri kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Diyanet İşleri Eski Meali:

Eğer Rabbinin verilmiş bir sözü ve tayin ettiği bir süre olmasaydı, hemen azaba uğrarlardı.

(Taha 129)

Diyanet İşleri Yeni Meali:

Rabbin tarafından daha önce söylenmiş bir hüküm ve belirlenmiş bir süre olmasaydı, onlar da hemen cezalandırılırlardı.

(Taha 129)

Diyanet Vakfı Meali:

Eğer Rabbinden, daha önce sâdır olmuş bir söz ve tayin edilmiş bir vâde olmasaydı, (ceza onlar için de dünyada) kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Edip Yüksel Meali:

Rabbinin verilmiş bir sözü ve önceden belirlediği plan olmasaydı bunların da icabına hemen bakılırdı.

(Taha 129)

Elmalılı Orjinal Meali:

Rabbından bir kelime sebketmiş olmasa idi her halde azab lizam olurdu fakat müsemma bir ecel var

(Taha 129)

Elmalılı Yeni Meali:

Eğer Rabbin tarafından önceden vermiş bir söz olmasaydı, mutlaka azap derhal yapışırdı; fakat belirlenmiş bir süre var.

(Taha 129)

Erhan Aktaş Meali:

Ve eğer Rabb'inden daha önce kararlaştırılmış bir hüküm ve adı konmuş bir süre olmasaydı elbette ceza kaçınılmaz olurdu.[1]

1)Ayet, suçluların bu dünyada hemen cezalandırılmamasını; onlara hiç ceza verilmeyeceği anlamına gelmediğini, cezanın belirlenmiş bir süreye bırakıldığını ifade etmektedir.

(Taha 129)

Gültekin Onan Meali:

Eğer rabbinden geçmiş bir söz ve adı konulmuş bir ecel olmasaydı muhakkak (yıkım azabı) kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Hakkı Yılmaz Meali:

Ve eğer Rabbinden bir Söz ve adı konmuş bir süre sonu olmasaydı, kesinlikle kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Halis Bayancuk (Ebu Hanzala) Meali: /

Şayet, Rabbinden geçmiş bir söz/hüküm ve belirlenmiş bir müddet olmasaydı (onların helak edilmesi) kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Harun Yıldırım Meali:

Eğer Rabbinden, daha önce sâdır olmuş bir söz ve tayin edilmiş bir vâde olmasaydı, (ceza onlar için de dünyada) kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Hasan Basri Çantay:

Eğer Rabbinden geçmiş bir söz ve ta'yin edilmiş bir va'de olmasaydı her halde (onlara da azab) gelib yapışırdı.

(Taha 129)

Hayrat Neşriyat Meali:

Eğer Rabbin tarafından önceden verilmiş bir söz (bir hüküm) ve ta'yîn edilmiş bir ecel (kıyâmet vakti) olmasaydı, (bunlara da azab) elbette (hemen) lâzım olurdu.

(Taha 129)

Hubeyb Öndeş Meali: /

RAB'binden (olan) öne geçmiş bir kelime ve isimlendirilmiş bir süre sonu olmasaydı, (azap) mutlaka yakalarına yapışmıştı!

(Taha 129)

Hüseyin Atay Meali:

Eğer Rabbinin verilmiş bir sözü olmasaydı, gereken olurdu, ancak belirtilmiş bir süre var.

(Taha 129)

İbni Kesir Meali:

Şayet Rabbının verilmiş bir sözü ve tayin ettiği bir vakit olmasaydı; hemen azaba uğrarlardı.

(Taha 129)

İlyas Yorulmaz Meali:

Rabbinin daha önceden verilmiş kararı olmasaydı, belirli süre olmasına rağmen, hata yapanlar, hemen cezasını görürdü.

(Taha 129)

İskender Ali Mihr Meali:

Ve eğer Rabbinden, daha önce (söylenmiş) bir kelime (söz) ve belirlenmiş bir müddet olmasaydı, (onlara) mutlaka bir (ceza) lâzımgelirdi.

(Taha 129)

İsmail Hakkı Baltacıoğlu Meali:

Eğer senin çalabın önceden söz vermiş olmasaydı belirli bir son da konulmasaydı ne de olsa gereği yapılırdı.

(Taha 129)

Kadri Çelik Meali:

Eğer Rabbinden geçmiş bir söz ve adı konulmuş (belirlenmiş) bir süre (ecel) olmasaydı, kuşkusuz (yıkım azabı) kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Mahmut Kısa Meali:

Eğerbu dünyanın imtihân yeri olduğuna ve her şeyin tam karşılığının, ancak âhirette verileceğine dâir Rabb’in tarafındanezelden verilmiş bir hüküm vebu hükmün gerçekleşmesi için belirlenmiş bir süre olmasaydı, bütün kâfirlerin, zâlimlerin derhal helâk edilmesi kaçınılmaz olurdu! Fakat ilâhî hikmet, bu dünyanın bir mücâdele ve imtihân yurdu olmasını takdir etti.

(Taha 129)

Mehmet Ali Eroğlu Meali:

Hak olan Rabbinden gelmiş bir söz, ecel olmasaydı, derhal ceza almaları kaçınılmazdır.

(Taha 129)

Mehmet Türk Meali:

Eğer Rabbinin, (önceden) verilmiş bir sözü ve belirlenmiş bir süre olmasaydı, onlar derhal helâk edilirlerdi.1*

(Taha 129)

Muhammed Celal Şems Meali:

Rabbin tarafından daha önce verilmiş bir söz ve belirlenmiş bir süre olmasaydı, (bu kavimlere verilen azap) kalıcı olurdu.

(Taha 129)

Muhammed Esed Meali:

Rabbinin (her günahkara tevbe için tanınan) belirli süre konusunda önceden verilmiş bir kararı olmasaydı, (günah işleyenlerin derhal cezalandırılması) kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Mustafa Cemil Kılıç Meali:

Eğer rabbin tarafından verilmiş bir söz ve belirlenmiş bir süre olmasaydı, azap hemen onların da yakalarına yapışıverirdi.

(Taha 129)

Mustafa Çavdar Meali:

Eğer Rabbinden daha önce konulmuş bir yasa ve belirlenmiş bir süre olmasaydı onların işi çoktan bitirilirdi.

Bknz: (16/61) - (18/58) - (29/53)»(29/54) - (35/37) - (35/45) - (42/14)

(Taha 129)

Mustafa Çevik Meali:

127-129 Âyetlerimize kulaklarını tıkayıp duymazdan gelenleri böylece cezalandırırız, onların cehennemde çekecekleri azap, dünyadakinden çok şiddetli ve devamlı olacak. Böyleleri kendilerinden öncekilerin yurtları üzerinden gelip geçerken, onların helak edilişlerinin sebeplerini hiç düşünmezler mi? Hâlbuki onların akıbetlerinden alınması gereken nice dersler vardır. Rabbinin müşrik ve kâfirleri cezalandırması için önceden belirlediği bir süre olmasaydı, bunların da hemen cezalandırılmaları kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Mustafa İslamoğlu Meali:

Ve eğer Rabbin tarafından -belirli bir süreye kadar (fırsat tanınacağına) dair- başlangıçta konulmuş bir yasa olmasaydı, (günahkarları) hemen cezalandırmak kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Osman Okur Meali:

Rabbinin (her günahkara tevbe için tanınan) belirli süre konusunda önceden verilmiş bir kararı olmasaydı, (günah işleyenlerin derhal cezalandırılması) kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Ömer Nasuhi Bilmen Meali:

Ve eğer Rabbinden sabk etmiş bir kelime ve tayin edilmiş bir müddet olmasa idi elbette büyük bir azap lâzım olurdu.

(Taha 129)

Ömer Öngüt Meali:

Eğer Rabbinin daha önce verilmiş bir sözü ve tayin ettiği bir süre olmasaydı, hemen azaba uğrarlardı.

(Taha 129)

Ömer Sevinçgül Meali:

Rabbin söz vermeseydi, belirli bir süresi olmasaydı, azap hemen gelirdi.

(Taha 129)

Sadık Türkmen Meali:

Eğer Rabbinden söylenmiş bir söz ve belirlenmiş bir süre olmasaydı, hemen yaptıklarının karşılığını görürlerdi.

(Taha 129)

Seyyid Kutub Meali:

Eğer Rabb'inin daha önce verilmiş bir hükmü ve belirlenmiş bir vadesi olmasaydı yok edilmeleri kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Suat Yıldırım Meali:

Eğer Rabbin tarafından daha önce verilmiş bir söz ve tayin edilmiş bir vade olmasaydı, azap onlara çoktan gelmiş olurdu!

(Taha 129)

Süleyman Ateş Meali:

Eğer Rabbin tarafından söylenmiş bir söz ve belirtilmiş bir süre olmasaydı. (bunların da hemen helak edilmeleri) gerekli olurdu.

(Taha 129)

Süleymaniye Vakfı Meali:

Rabbinin tarafından evvelce verilmiş bir söz ve belirlenmiş bir ecel[1] olmasaydı hemen yakalarına yapışılırdı.

1)Bkz. En'am 6/2 ve dipnotu

(Taha 129)

Şeref Aziz Taha ve Kemal Çelik Meali:

Rabbinin önceden verdiği söz ve belirlediği süre olmasaydı, işleri hemen bitirilirdi.

(Taha 129)

Şaban Piriş Meali:

Eğer, Rabbinden verilmiş bir söz ve belirlenmiş bir süre olmasaydı, hemen yakalarına yapışılırdı.

(Taha 129)

Talat Koçyiğit Meali:

Eğer Rabbın tarafından verilmiş bir söz ve belirli bir süre olmasaydı, (onlar üzerine de azab) hemen lazım gelirdi.

(Taha 129)

Tefhimul Kuran Meali:

Eğer Rabbinden geçmiş bir söz ve adı konulmuş (belirlenmiş) bir süre (ecel) olmasaydı kuşkusuz (yıkım azabı) kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)

Ümit Şimşek Meali:

Eğer Rabbin tarafından verilmiş bir söz(15) ve belirlenmiş bir ecel olmasaydı, azap hemen yakalarına yapışıverirdi.*

(Taha 129)

Yaşar Nuri Öztürk Meali

Eğer Rabbin tarafından daha önce söylenmiş bir söz, belirlenmiş bir süre olmasaydı, bunlar için de helak kaçınılmaz olurdu.

(Taha 129)